dinsdag 9 juni 2015

90 ...

Vandaag draait alles om 90...
Mijn oma is vandaag 90 jaar geworden...
Hele leeftijd en dan ook nog heel actief...
Eigen huisje, zelf koken...
Hele fijne dag gewenst van je kleindochter...
Ja, Oma heeft een ipad en internet...
 
Bij zo'n speciale dag hoort eigenlijk ook een quilt...
En nu vind ik dat na het afmaken van 2 tops
 ik eigenlijk wel wat nieuws mag beginnen...
Ja, kunt natuurlijk ook een aanleiding zien in een verjaardag,
 mooi weer, zin in iets nieuws...
 
Wat mij als even aan ligt te staren
is een bakje Liberty of London scraps...
Natuurlijk wil ik het meeste ervan gebruiken
want ze zijn zo mooi...
 
 

 
Het worden de Quilted Diamonds van Linda Franz...
Op internet zie je al hele mooie blokjes
maar ik zocht ook een project met veel kleine stukjes...
Nu dit heeft kleine stukjes...
Het eerste blokje moest vandaag dan maar nummer 90 worden...
En heb ik geluk, nog niet de kleinste stukjes dit keer...
 
 
 
 
En na een paar steekjes is het blokje al klaar...
 
 
 
Oops, nu met de juiste setting...
 


 
Typische Liberty of London bloemetjes en kleurtjes...
Waarvan er meer zullen volgen...
 
Vorig jaar in Birmingham hing deze quilt van Liberty stofjes...
Vooral het randje van deze quilt is zo mooi...
 
 
 
van Eileen Swart - Jardin des Fleurs
 
 
Wat natuurlijk niet betekent dat oude projecten
geen aandacht hebben gehad de laatste tijd...
Er lagen nog een paar blokjes van Phebe...
 
 
 
 
Deze had ik nog niet laten zien, blokjes 41 tot 60...
En daarna zijn de laatste 20 gemaakt...
Dit was de laatste in delen...
 
 
 
 
En echt waar, het waren ook hier veel stukjes...
Maar gelukkig was nummer 80 een feit...
 
 
 

En de laatste blokjes 61-80
 
 
 
 
Alle Ohio Stars zijn nu klaar en
misschien nu toch ook verder met het middenstuk...
Nu of later...
 
Na alle steekjes vieren we vandaag eerst nog
een hele mooie verjaardag...
 
Fijne dag nog,
Coriene


 
 
 
 
 
 


 
 
 
 
 

7 opmerkingen:

dutchcomfort zei

Gefeliciteerd met Oma’s verjaardag! Wat een leeftijd en wat leuk dat zij een iPad heeft! Mijn moeder is inmiddels 94, maar die hebben we nooit kunnen verleiden internet te nemen. Ze typte tot voor kort nog op een oude handmachine!
Je diamanten worden prachtig! Ik ben daar ook ooit aan begonnen, met Denyse Schmidt stofjes... Wat is er toch veel leuks om aan te werken he?

Glenda zei

First congratulations to your Granny who is able to use the net how wonderful for her and you to be able to communicate by email this way if you want to. What lovely lovely fabrics you have used in your star blocks, your blocks look very small and dainty. Cheers Glenda Australia

Elizabeth zei

Wat een prachtige leeftijd van je oma! Hartelijk gefeliciteerd ...
En dan nog zo kwiek..., en zo bij de tijd met internet enzo; echt gaaf!
Voorlopig kun je je nog uitleven in je quilthobby; wat een boel leuke plannen en projecten ...
Je gebruikt mooie stofjes!

Groetjes,
Elizabeth

Plum Cox zei

Happy 90th birthday to your Grandma!
I love your projects - Liberty fabric is very pretty, isn't it?

Unknown zei

Van harte gefeliciteerd met je oma en je moeder met haar moeder.
Leuk project weer.
Tot vrijdag.

Mrs. Sutherland zei

Gefeliciteerd met je oma. Heerlijk om haar nog te hebben, en zo met haar tijd mee!
Wat zullen dat vrolijke Diamonds worden! Dat wordt een feestje! Knap ook dat je alle Ohio stars hebt gemaakt. Velen vinden het aantal niet leuk meer. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Groet, Mar

Esther Aliu zei

Many Happy Returns to your Granny, what a blessing to live to 90 and in good spirits too, Happy Birthday. I just love your diamond blocks, they are gorgeous!