dinsdag 12 mei 2015

Inspiratie...

Na de gezellige workshop van Irene Blanck...
Bleef er vooral nog een ander ding hangen...
Inspiratie...
 
Nu hebben Odessa en Mischa absoluut geen gebrek aan inspiratie...
Nee hoor, zij kunnen zich makkelijk voegen
naar de normale dagelijkse bezigheden...
Beetje bankhangen, altijd lekker...

 
 

Maar terug naar mijn inspiratie...
Waar ik genoot van al haar mooie quilts...
Was er toch een klein dingetje...
En wel het feit dat die van Irene af waren...
Wat had ik toch ook alweer allemaal
in het bijna klaar stadium...
Ja, die tas die daar al een tijdje staat...




De inhoud was een compleet middenstuk van
Drayton Hall, ontworpen door Di Ford Hall,
met meer dan 1000 diamanten, vinkje klaar...
De gepatchte randen, vinkje klaar...
En wat was dat laatste ontbrekende stukje?
Iets heel kleins nog vergeleken bij de diamanten...
Het snijden van de strips voor de randen...



En dan moet het er echt van komen...
Meters worden stof worden gesneden en vastgezet...
En daarna vraag ik mij dan weer af...
Waarom stond die tas daar toch zolang...
 



Het eindresultaat is weer iets waar ik blij van kan worden...
Nog eentje dan van dichtbij...
 



Allemaal lapjes een voor een door mijn handen gegaan
om aan elkaar gezet te worden...
 
En dan kan ik deze top op een volgende stapeltje leggen...
Er kan gequilt worden...
 
Nadat de quilt op de foto was gezet...
Viel mijn oog op nog een paar van de meest tere bloemen
van dit moment Irissen...
 

 
 
Soms zit je er niet op te wachten, geuren uit je tablet of pc...
maar in dit geval zou er toch ook de heerlijke geur
 te ruiken moeten zijn via dit blogje...
 


Fijne dag,
Coriene

4 opmerkingen:

Ageeth Dorsman zei

Wat is je Drayton Hall schitterend geworden! Prachtige kleuren zo bij elkaar. En wat goed van je, dat je dit eerst hebt gedaan, zodat je weer wat kunt afvinken. En ik kan ze bijna ruiken, die prachtige irissen...
Groetjes van Ageeth

Ieke78 zei

Wat een mooierd is dit geworden! Je irissen zien er ook al bijna net zo mooi uit.

Unknown zei

hoi Corine, wat je heb je toch een leuke blog!en je quilts super mooi heb jij de filmpjes van de cursus bij Marcha ook nooit gekregen?groetjes Daniƫlle
Versluis

Mrs. Sutherland zei

Wat een supermooie quilt gaat dat worden!!!!